Materialise, Yeni Şeffaf 3D Baskı Malzemesi ile Gözlük Tasarım Yeteneklerini Genişletiyor
Materialise’ın portföyüne eklenen bu malzeme, gözlük üreticilerine 3D baskının tasarım avantajlarını şeffaf gözlük koleksiyonlarına olan tüketici talebiyle birleştirme fırsatı sunuyor. Bu eşsiz malzemenin tanıtımı, geleceğin gözlük modasını şekillendirecek görsel olarak çarpıcı koleksiyonlara kapı açıyor.
3D baskı, gözlük üretimi için bir dizi avantaj sunuyor, bunlar arasında daha kısa geliştirme döngüleri, daha hızlı pazara çıkma yolları ve sürdürülebilir referanslar bulunuyor. Aynı zamanda tasarımcılara form deneme olanağı sağlar – karmaşık şekiller, detaylı yapılar ve geleneksel üretim teknikleriyle çoğaltılması imkansız dokularla oynamayı mümkün kılar. Son on yılda, bu, endüstri genelinde 3D baskılı gözlüklerin yaygın olarak benimsenmesine yol açmıştır.
3D baskının tasarım yetenekleri için gözlük üreticileri tarafından benimsenmesiyle, genellikle şeffaf estetiklerin geleneksel olarak asetat çerçevelerle ilişkilendirildiği bir pratik sınırlama ile karşılaşıldı. Yeni bir şeffaf malzemenin tanıtılması bir çığır açıyor. Bu, gözlük markalarına şeffaflığı 3D baskının eşsiz tasarım esnekliğiyle birleştirme gücü vererek tasarımcıların asetat ile mümkün olmayanın ötesine geçmelerine olanak tanır.
Yeni şeffaf malzeme, beş yıl boyunca aşağı yukarı elli farklı malzemeyi mevcut gözlük malzemeleriyle, biyo-uyumluluk, termal dayanıklılık ve darbe direnci gibi testlere tabi tutarak geliştirilen bir üründür.
“3D baskı teknolojisinin yenilikçi şeffaf malzemelerle bir araya gelmesi, gözlük tasarımcıları için heyecan verici tasarım olanaklarının kapılarını aralıyor,” diyor Materialise’in Wearables Global İş Stratejisi Başkanı Alireza Parandian. “Son on yılda, 3D baskı, tasarımcılara karmaşık ve özelleştirilmiş çerçeveler oluşturmak için sınırsız yaratıcılık sunan bir özgürlük seviyesi sundu. İleride, şeffaf malzemelerin 3D baskı paletine eklenmesi, gözlük estetiğine yeni bir boyut getirecek. Bu malzemeler, ethereal nitelikleriyle gözlük çerçevelerini sanat eserlerine dönüştürürken karmaşıklık ve derinliğin benzersiz bir etkileşimini sunar.”
Bu teknoloji ve malzeme inovasyonunun birleşimi, gözlük tasarımının geleceğini yeniden tanımlama sözü veriyor ve tasarımcılara görüşlerini ve stilini artırmak için yeni seçenekler sunuyor. Materialise, tasarımcılardan şeffaf çerçevelerin zamansız cazibesini korurken şekiller, geçişler, dokular ve hafif yapılar gibi çeşitli ve görsel olarak çekici seçeneklerle deneme yapmalarını istiyor.
‘Çevrimiçi İşlemelerden Mağaza İçi Deneyime’ Geçişi Mümkün Kılmak
Şeffaf çerçeveler, Materialise’in SILMO’ya götüreceği çözümlerde yansıtılan tek gözlük trendi değil. Tüketicilerin tercihleri izole çevrimiçi satın alımlardan mağaza içi, kişiselleştirilmiş deneyimlere kayıyor – bu değişim Materialise’in ‘Gözlük Uyum Suite’ gibi dijital teknolojilerle mümkün hale geliyor.
Özelleştirilmiş Gözlük Talepleri Artıyor
Gözlük tüketicileri artık özelleştirilmiş ürünler ve satın alma deneyimleri istiyorlar. Aslında, özelleştirme, 2030 yılına kadar küresel gözlük pazarının %8,5 CAGR’ye ulaşmasını sağlayan temel itici faktörlerden biri olarak tanımlanıyor. Tahmini olarak pazarın %63’ünü oluşturan reçete gözlükleri göz önüne alındığında, hizmetlerini ve nihai ürünlerini özelleştiren perakendeciler ve optikçiler rekabet avantajı elde etme potansiyeline sahiptirler.
Materialise’in Gözlük Uyum Suite’i Müşteri İçin Özel Çözümler
Materialise’in Gözlük Uyum Suite’i, bir müşterinin yüzünün ayrıntılı bir taramasını yapmak ve tam 3D dijital bir model oluşturmak için optikçilere olanak tanır. Platformun uygulaması, müşterinin ve optikçinin birlikte şekilleri, stilleri, renkleri ve boyut seçeneklerini incelemesine olanak tanır ve bu, mükemmel özelleştirilmiş çerçeveyi seçmek için profesyonel uzmanlığı ve dijital inovasyonu bir araya getirir.
Yeni Mağaza Deneyimi Mükemmel Çerçeveyi Bulmak
Parandian şunları söylüyor: “AI ve diğer sanal CX araçları çevrimiçi platformlarda artan bir şekilde yaygınlaşıyor. Ancak mağazada değil. Ve hala birçok müşterinin mükemmel çerçeveyi yüz özelliklerine uygun şekilde bulamadıkları için mağazaya giderek birbirine tek profesyonel destek almak için gittikleri yer. Gözlük Uyum Suite’imiz, müşterilere hangi çerçevelerin yüzlerinin belirli boyutları, konturları ve özellikleri ile mükemmel uyum sağladığını daha iyi anlamalarını sağlar ve mükemmel çerçeve arayışında yeni bir mağaza içi alışveriş deneyimi yaratır.”
Yeni Mağaza Deneyimi Mükemmel Çerçeveyi Bulmak
Tüketici ihtiyaçlarına cevap vermenin yanı sıra, platform perakendecilere çok yönlü bir satın alma deneyimi sunma ve talep üzerine üretim için dijital envanteri tutma olanağı sunar – bu da maliyetli stok riskini ve potansiyel çerçeve atıklığını en aza indirir ve daha sürdürülebilir işlemleri destekler. Ayrıca, baskı Materialise’in Avrupa’daki en büyük türündeki özel gözlük üretim tesisi tarafından gerçekleştirildiği için, danışmanları ve optikçileri tamamen müşteriye odaklanmaya yönlendirir.
Materialise Hakkında
Materialise, sürdürülebilir 3D baskı uygulamalarını güçlendiren yazılım çözümleri ve 3D baskı hizmetlerini bir araya getiren üç on yılın üzerinde 3D baskı deneyimini içerir. Açık, güvenli ve esnek uçtan uca çözümlerimiz, sağlık, otomotiv, havacılık, gözlük, sanat ve tasarım, giyilebilirler ve tüketim ürünleri dahil birçok endüstride esnek endüstriyel üretimi ve kitle kişiselleştirmeyi mümkün kılar. Belçika merkezli olan Materialise, endüstrideki en büyük yazılım geliştirici grubunu, dünyanın en büyük ve en eksiksiz 3D baskı tesislerinden birini birleştirir.