İyi-Bir-Ürün-Tasarımı-İçin-10-İpucu-one-cikan
İyi-Bir-Ürün-Tasarımı-İçin-10-İpucu-one-cikan

Yeni ürün tasarımı, sanattan pek de farklı bir şey değildir. Yaratıcılık ve vizyon bir araya gelerek yeni, çekici ve cesur bir şey ortaya çıkarır. Ancak ürün tasarımcılarının sanatçıdan farklı zorlukları vardır. Ürün tasarımcıları, kullanıcıları göz önünde bulundurarak yaratmak zorundadır. Yaratımları kullanışlı olmalıdır. Duvara asılmak yerine, banyo lavabosunda veya mutfak dolabında tüketici evlerine kabul edilmelidir.

Ürün tasarımı bu tarz zorlukları içerir. Çoğu insan ürün tasarımcısı değildir, ancak tasarımcının düşünmesi gereken ihtiyaçları vardır. Bu küçümsenmeyecek bir görevdir çünkü insanlar genellikle ihtiyaçlarını bilmezler!

Tasarımcı ve sanatçının farklı görevleri olsa da ürün tasarımı hala biraz sanattır ve beceri, pratik ve sezgi gerektirir. İyi bir tasarımı neyin oluşturduğunu düşünürken aşağıdaki 10 ipucu işine yarayacaktır.

1-    İşe Yarar Olmalı

Bu oldukça açık bir durum gibi görünebilir, ancak bunu akılda tutmak önemlidir. Ürünün kullanışlı olması gerektiğini zaten söylemeye bile gerek yoktur; aksi takdirde ona bir ürün demek bile anlamsız olurdu. Kullanışlılık her zaman birinci öncelik olacaktır. Ancak kullanışlılık sadece ürüne değil, tasarımın her yönüne uygulanmalıdır.

Tasarımın her bileşeni bir amaca hizmet etmelidir. Bir noktaya yönelik olmalıdır. Eğer yoksa, o unsuru tasarıma dahil etmeniz gerekip gerekmediğini ciddi şekilde düşünmelisiniz. Bu, bir tasarımcı olarak kendiniz için tasarım yapmadığınızı, başkaları için tasarım yaptığınızı hatırlatır. Açıkça kullanışlı olmayan tasarımınızın herhangi bir yönü, kullanıcının ürün deneyimini engelleyebilecek veya olumsuz etkileyebilecek başka bir faktör olacaktır.

ıyı-bır-urun-tasarimi-ıcın-10-ıpucu-ıyı-bır-urun-tasarimi-nelerı-barındırır

2- İşlev- Özellikten Üstündür

Şimdi daha da derinlere iniyoruz. Bir tasarım unsuru kullanışlı olsa bile, yine de pazarlamaya engel olabilir. Tasarımcılar, sanatçılar, besteciler veya şairler olsun, yaratıcı insanların her zaman fazlasını eklemek gibi bir eğilimleri vardır. Çok fazla özellik, çok fazla not, çok fazla renk, çok fazla kelime. Bazen bileşenleri çıkarmaktan daha zor olduğu için, eklemek daha kolay olabilir.

Bir ürün tasarımcısı olarak, özelliklerden ziyade işlevlere odaklanmanız gerekiyor. Harika bir ürünün, fazla süslemelerle kötü bir duruma gelebileceğini unutmayın. Bir tasarımcı olarak, tasarımınızın çok yönlülüğünden heyecan duyabilirsiniz. Ancak bazen insanlar zekice bir cihaz istemez- çalışan bir şey istemezler. Özellikler ne kadar fazla olursa, bir ürün o kadar sezgisel ve basit olmaktan uzaklaşır. Bazen bir tornavida, bir İsviçre çakısı gibi çok işlevli bir aletten daha iyidir.

Ürününüzün amacını düşünün. Misyon bildiriminiz nedir? Bir tasarımcı olarak göreviniz nedir?

3- Odağınızı Koruyun

Ürününüzün popüler hale gelmesi ve insanların satın alması için hedefiniz bu. Bu, rekabetçi bir pazar ortamında rekabet etmesi gerektiği anlamına gelir. Bir ürünün her alanda başarılı olması çok nadirdir. Pazarın bir nişini ele geçirmek için, tek bir tüketici ihtiyacına odaklanmalı ve tüketicilerin bu ihtiyacı en iyi şekilde karşılamalarını sağlamalısınız.

Her şeyi yapabilen bir ürün tasarlamaya çalışmayın. En iyi şekilde yapabilen bir ürün tasarlayın.

ıyı-bır-urun-tasarimi-ıcın-10-ıpucu-ıyı-bır-urun-tasarimi-nasil-olmalidir

4- Günlük Yaşamda Var Olan Bir Soruna Odaklanın

Her başarılı ürün, mevcut bir problemi çözdüğü için popüler hale geldi. Eğer ürününüz bir problemi çözmüyorsa, o zaman bir sanat eseri olur- fakat muhtemelen galerilerin ilgileneceği türden bir eser değil. Problem mevcut bir problem olmalı, zaten hissedilen bir ihtiyaca karşılık gelmelidir.

İnsanları bilmedikleri bir soruna sahip oldukları konusunda ikna etmek çok daha zordur. Onlara zaten farkında oldukları bir problemin çözümünü sunmak daha kolaydır. Ürün pazarlamacıları ve tasarımcıları bazen problem olmayan şeyleri problem gibi sunmaya çalışırlar, ancak tüketiciler, ne düşündükleri konusunda bir sonuca varamazlarsa, onlarla herhangi bir etkileşim elde etmek zor olacaktır.

Tasarım süreci, zihinde belirli bir gündelik yaşam problemiyle başlamalı ve onu ele almak için genişlemelidir.

5- Görünüş Önemlidir

Zaten işlevsellik ve pratiklik konusunun önemi hakkında uzunca konuştuk. Ancak, performansın her şey olduğunu düşünerek abartmamamız gerekiyor. Bir tüketici ürününün görünümü ve hissi, işlevselliği kadar iyi tasarımın merkezinde yer alır.

Bu, yazılım ve dijital ürünler için de donanım ve somut ürünler için olduğu kadar geçerlidir. İyi bir tasarımcının estetik duygusu olmalıdır. Bu, endüstriyel tasarımcıların değerlerini gösterdikleri alanlardan biridir.

Çoğu tüketici ürünü için basitlik bir avantajdır. Zarafet genellikle gösterişlilikten daha üstün gelir. Ürün, alıcının evine uyum sağlayacak şekilde iyi görünmelidir. Çoğu ürün odadaki tüm dikkati çekmek istemez. Ancak bazen isteyebilirler. Pazarınızı anlayın.

ıyı-bır-urun-tasarimi-ıcın-10-ıpucu-ıyı-bır-urun-tasarimi-ıcın-neler-gereklıdır

6- Ufak Detaylar Büyük Fark Yaratır

Küçük şeyler önemlidir. Uyum, form, cila- bu detaylar insanların hemen fark etmese de birçok kusurun birleşik etkisi asıl farkı yaratabilir. Detayları doğru yapmak, özellikle seri üretim ve ucuz tek kullanımlık ürünler çağında, tüketicileri gerçekten etkileyebilir. Ürününüzün her bileşenine saygı gösterin. Detaylara önem veriyorsanız, alıcılar bunu fark edecektir.

7- İyi Tasarımlar Sadedir

Kullanıcılar, bir ürünün nasıl çalışması gerektiğini hızlı ve sezgisel olarak anlamalıdır. Ayrıca ürününüzün karmaşık olmamasını sağlamalısınız.

Kullanıcılar, kendilerine uygun olmayan herhangi bir üründe hızla hayal kırıklığına uğrayacak ve ilgisini kaybedecektir. İşlerini yapan başka bir ürüne geçmekten çekinmeyeceklerdir. Her zaman ürününüzü daha önce hiç etkileşimde bulunmamış birinin bakış açısından görmeye çalışın. Nasıl yanlış kullanılabilir? Ne tür kafa karışıklığına neden olabilir? Sadece size açık olduğu için bir şeyin açık olduğunu varsaymayın.

8- Yenilikçi Olun

Çok az ürün, tamamen yeni ve tamamen devrim niteliğinde bir şey sunar- ne kadar pazarlama metni yazarsanız yazın. Gerçek şu ki, çoğu yeni icat ve ürün, zaten var olan bir yöntemin geliştirmeleridir. İnsanların ürününüze ilgi duyması için yenilikçi olmalı ve tüketicilerle bağlantı kuracak bir şekilde yenilikçi olmalısınız. Bir açınız olmalı.

ıyı-bır-urun-tasarimi-ıcın-10-ıpucu-ıyı-bır-urun-tasariminda-nelere-dıkkat-edılmelıdır

9- Uzun Ömürlü Tasarım

İyi tasarım zamana meydan okur ve ürününüzü iyi tasarlarsanız, zamanı da alt edebilirsiniz. Uzun ömürlü ürünler, tüketiciler için daha değerli, gezegen için daha iyi ve tasarımcının yeteneklerinin bir kanıtıdır. Evde veya büyürken sahip olduğunuz tüm harika vintage eşyaları düşünün. Antikalar, vintage kıyafetler, eski arabalar- bunlar hala bizimle çünkü onları tasarlayan insanlar dayanıklı bir şekilde tasarladılar. İyi tasarımın hiçbir zaman modası geçmez.

10- Tasarım Zorludur

Tasarımınız üzerinde çalışırken, tasarım sürecinin son aşamalarının zamanınızın ve çabanızın büyük bir kısmını alabileceğini hatırlamak önemlidir. Ürünü neredeyse tamamlamaktan tamamen bitirmeye getirmek, tasarımın sadece %10’u olabilir, ancak enerjinizin %50’sini alabilir. Ve, bu geç aşamaya harcanan zaman ve enerji değerlidir. Bu ayrıntılar, iyi bir ürünle sıradan bir ürün arasındaki farkı yaratır.

Bu aşamada, kritik ayrıntıları çalışır ve ürününüzü rakiplerinizden ayıracak son dokunuşları yaparsınız- böylece ekstra bir adım atmamış tasarımcıların çalışmalarından farkınızı ortaya koymuş olursunuz.

Yorum yazmak ister misin?

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz